Sunday, July 14, 2013

Viis päeva Lihulas


Taaskord praktika ühes Eestimaa paigas. Seekord uus kogemus arheoloogia vallas - panustasime kolmeteistkümnendast sajandist pärineva eluhoone väljakaevamisse. Sajanditetagused potikillud muuseumivitriinis pole ehk maailma põnevaim nähtus, kui nende ilmumist maapõuest aga oma silmaga seletada saab on elevust omajagu. Kamba peale leidsime kaevamise, uuristamise ja kivide kangutamise käigus lisaks keraamikakildudele veel  ohtralt loomaluid, käputäie võluvaid sepanaelu, Bonaqua pudeli ning suitsupaki. Viimased kaks 90ndate lõpp või nii :) Praktika hittleidudeks (kui hoone ise välja arvata) said luutäring, keskaegne sirp ja vööpannal. Hiljem uudistas leide ka asjatundja, kes paraku pandla küll mingit sorti käepidemeks tunnistas.
Viite päeva Lihulas ei täitnud loomulikult ainult töö. Praktikapäevadesse mahtusid veel jalutuskäigud unisevõitu asulas, kohalikud kaltsukad, õhtused lauamängude turniirid ja koguni kontsert Lihula Muusikapäevade raames. 
Väsinud aga rahul :)
Lihula linnuses õhtut veetmas
Sellise jaamatööliste hoone leidsin eelmise praktika käigus ka Märjamaalt
Hurmav jaamakäimla
Ja auhind parima toidupoe nime eest läheb...
Põnev leid maapõuest: keskaegne sirp
Trepp, mis viib kolmeteistkümnendasse sajandisse
Lihula oma Mondrian
Müstilised vene õigeusu kiriku varemed Lihulas
Veel tänavakunsti
Karuse kiriku portaal






Eile nägin ma Eestimaad!
Nägin hurtsikuid , saunasid,
nägin bagaazi ja paunasid,
väljal kivivõsa aunasid -
eile nägin ma Eestimaad!

Eile nägin ma Eestimaad!
Lagunud talumajasid!
Oh kui rammetuid rajasid!
Kadaka-, lepavõsasid!
Eile nägin ma Eestimaad!

Eile nägin ma Eestimaad!
Põõsastikud ja võsad kõik 
suikumise ja näotuse paik,
vaimuilm nii hämaras, vaik - 
eile nägin ma Eestimaad!

J. Liiv

No comments:

Post a Comment