Friday, October 29, 2010

Sushi a la Anu :)

Mann, Sinu tungival soovil siis :) Mina teen tavaliselt sushit soolalõhega või marineeritud krevettidega, soolakalaga on parem. Enivei, sushi valmistamiseks läheb mul vaja:

Veski Mati pudruriisi
norilehti
tükk soolalõhet
värsket kurki

Riisi maitsestamiseks läheb vaja:
riisiäädikat
suhkrut
soola

Rullimiseks läheb vaja bambusmatti

Alustuseks panen potti 2 morsiklaasitäit pudruriisi ning valan peale 2, 5-3 klaasitäit külma vett. Lasen suuremal kuumusel keema. Kui juba keeb, keeran tule madalaks ning lasen podiseda, kuni vesi on imendunud ning alles vaid riis. Selleks ajaks peaks riis ka olema pehmeks keenud. Seejärel võtan poti tulelt ning sulen kaanega, lasen riisil umbes pool tundi niimoodi seista. Lõpuks võtan kaane pealt ning jätan riisi jahtuma, see peab olema täiesti jahtunud, enne sushiks saamist siis :)

* tegelikult peaks riisi enne keetmist mitu tundi leotama ja pesema ja sada muud imet    sellega ära tegema, aga mina loomulikult ei viitsi, seega lajatan riisi lihtsalt kohe potti :) Selle ala profid muidugi lööks ristimärki ette sihukese jutu peale, aga mulle endale mu riisirull maitseb ja teisedki on maitse heaks kiitnud, seega kõik on ornungis :)
 Kuni riis jahtub, valmistan riisile niiöelda kastme. Seda teen nii: panen tassi umbes 5 spl riisiäädikat, umbes 1-2 spl suhkurt ning natuke soola ja segan niikaua, kuni suhkur ja sool on täielikult lahustunud. Neid komponente ma üldiselt panen nii, nagu jumal juhatab, vahepeal maitsen, kas peab veel suhkrut lisama, või hoopis äädikat jne...et sihuke segane värk...eks sa maitse ise...see segu peaks igatahes olema selline magushapu. Ja sellest kogusest jääb väheks, et kogu riisi läbi segada, vahepeal peab juurde tegema.

Kui riis on täielikult jahtunud, segan selle läbi riisiäädikakaseguga. Seejärel lõikan valmis kurgi- ja lõheribad. Lauale asetan bambusmati ning sellele norilehe. Norilehele omakorda panen riisi ja ajan ühtlaselt mööda norit laiali, ainult ülemise ääre jätan riisivabaks, et kokkurullimisel riis ääre vahelt välja ei hakkaks pressima. Seejärel asetan riisi peale (alla äärde) lõheriba ja kõrvale kurgiriba ning rullin bambusemati abil rulliks. Teen terava noa külma vee all märjaks ning lõikan rullist parajad tükid.
Nüüd vist ongi kõik. Jääb üle vaid koos sojakastmega süüa :) Ma seletasin nüüd hästi põhjalikult, nagu titele. Sul, vanal kokal kindlasti asi niigi selge. Aga noh, ma igaks juhuks :) 

* et nagu ma aru saan, järgmine kord kui Võrus kohtume pakutakse mulle sushit jah :D

Nüüd tuli mul endal ka sushi isu peale...damn you :)

4 comments:

  1. suur tänu :)
    ma lähiajal kohe plaanin teha, sest isu tuli aga meie linnas mitte kuskil ei müüda valmis sushit. kas on seda võimalik ette kujutada?!

    kes seda teab, kuna sa Võrru satud. ennem jõuan mina Tallinnasse ja olgu siis sushi laual!

    ReplyDelete
  2. mul täna, 3.nov plaan proovida. loodan, et õnnestub.

    ReplyDelete