Sunday, September 12, 2010

Harku mõis.

Eelmisel nädalal lisandus minu tagasihoidlikku kodusesse raamatukokku uus köide, nimelt raamat "Harjumaa mõisad ja mõisnikud". Raamatut sirvides trehvasin mitut mõisat, mida olen ka oma silmaga näinud ja mind tabas mõnus äratundmisrõõm :) Üks selline oli Harku mõis, mida sai kevadel kaemas käidud:

Harku mõisa näol on tegemist kauni neorenessanss-stiilis hoonega, mis ajaga küll pisut räsitud välimuse saanud. Fassaadil püüdis pilku kaunistustega puidust uks, tagaküljelt leidsin äärmiselt võluva terrassi. Mõisahoonete terrasside vastu tundub mul olevat eriline nõrkus, nii ei saanud ma ka antud isendi imetlemisega kuidagi ühele poole. Kuna hoones asub kaasajal Maaülikooli alla kuuluv Eksperimentaalbioloogia Instituut, siis viisaka inimesena ei tihanud ma verandale minna, ega üldse eriti oma jalga tagaõuele tõsta. Seepärast sain terrassi vaid küljelt uurida ja pildistada. Pärast hirmsasti kahetsesin ja mõtlesin, et oleks võinud ikka korra õuele silgata ja terrassist ka eestvaates foto klõpsida, ehk teadlased ei oleks pahandanud :) Õnneks on aga kõneolevas raamatus sellest verandast ka pilt olemas, pisut informatiivsem kui minu oma:
Minu tehtud foto tagaküljel asuvast terrassist.
Foto raamatust "Harjumaa mõisad ja mõisnikud"

Harku mõisat külastades oli meil Andresega väike toidumoon ka kaasas :) Oli plaan mõisa pargis see ära süüa. Peahoone juurest grüünesse jalutades hakkasid põõsastest äkitselt paistma kummalised keskaegsed lossitornid. Läbi tihniku tornide poole rühkides jõudsin peagi pärale ja võisin neid käega katsuda - täiesti reaalsed, ei olnudki meelepete :) Tornid seisid keset võsa koos lagunenud müüriga, nagu ehtne keskaegne linnus. Oli tunne, et kohe-kohe pistab torniaknast pea välja printsess, kes meie hääli kuuldes siit printsi lootis leida. Hiljem selgus, et tegemist on siiski vaid mõisa kasvuhoone varemetega, ei midagi ebamaist :)
Peale sellist üllatust meenus, et jätkuvalt on alles meie söögikraam ning suundusime mõisaparki. Üsna suur park oli niidetud ja hooldatud, samas ei tuvastanud me ühtegi kändu ega kivi, kus oleks olnud võimalik einestada. Nii viis tee meid maalilise mõisatiigi äärde, mis osutus igati sobilikuks pikniku pidamise kohaks :)

No comments:

Post a Comment